VİTRİN Mİ, GERÇEK MÜCADELE Mİ?
Ahmet Bölükbaş – 52 Haber Gazetesi Köşe Yazısı

Genelde çevreci platformlar ve dernekler sahil boyu, deniz kenarı, turistik merkezler gibi alanlarda sosyal boy gösterip fotoğraf çekinerek eylem ve direnişlerde bulunuyorlar. Elbette bu alanlar önemlidir ancak bana göre şehrin çok daha can alıcı sorunları varken, vitrinlik konulara dokunmuş gibi yaparak sosyal medyadan açıklama yapmak kadar yersiz ve gereksiz bir eylem olamaz.

Çevre dernekleri ve platformlar ya da bu konuda kendini sorumlu hissedenler bugüne kadar hiçbir şekilde bir araya gelip ortak bir çatı oluşturamamıştır. Örneğin kent konseyi gibi bir yapı kurulmamış, herkes kendi alanında ve kendi sınırları içerisinde hareket etmeyi tercih etmiştir. Her dernek veya platform adeta kendi PR’ını yapma derdine düşmüş durumdadır.

Oysa bu dernek ve platformlarda gerçekten iyi niyetli insanlar da var. Ancak bu insanlar, bu tür yaklaşımların gölgesinde kalarak aslında kendilerine de zarar verdiklerinin farkında değiller ya da bu durumun önüne geçemiyorlar.

Konu derin bir konu. Birkaç cümle ile anlatılamayacak kadar keşmekeş olduğu düşünülüyor. Lakin benim düşünceme göre doğru tektir ve birdir.

Eğer mevzu şehir ve şehir sorunları ise; bu mesele sadece kıyı kenarlarda kalmamalı, şehrin tamamını kapsamalıdır. Hatta bununla da sınırlı kalmayıp tüm sivil toplum platformlarının birlikte hareket etmesi gerekmektedir.

Çünkü bu şehir hepimizin ve sorunlar da ortak…
Çözüm ise ancak birlikte mümkün olabilir.