ÜNYE’DE ANJİYO ÜNİTESİ BEKLERKEN, VİTRİN SİYASETİ YETMEZ

Ahmet BÖLÜKBAŞ

04-02-2026 09:39

ÜNYE’DE ANJİYO ÜNİTESİ BEKLERKEN, VİTRİN SİYASETİ YETMEZ

Ordu Şehir Hastanesi’nin yapımının tamamlanarak hizmete girmesinin ardından, Ünye başta olmak üzere ilçe hastanelerinde Anjiyo alanındaki eksikliklerin giderilmesi artık ertelenemez bir zorunluluktur.

Özellikle Ünye Devlet Hastanesi’nde Anjiyo ünitesi bölümünün hâlen aktif olmaması, Akkuş gibi uzak ilçelerden gelen hastaların zamanında müdahale alamamasına, dolayısıyla telafisi mümkün olmayan sonuçlara yol açmaktadır. Geçmişte yaşanan ve müdahale edilemediği için kaybedilen canlar, bu eksikliğin ne kadar hayati olduğunu acı şekilde ortaya koymuştur.

Bugün bireysel olarak etkilenmemiş olabiliriz. Ancak yarın aynı durumun bizim ya da bir yakınımızın başına gelmeyeceğinin hiçbir garantisi yoktur. Sağlık hizmetleri, yaşanmış acılardan ders çıkarıldığında anlam kazanır. “Oldu-bitti” anlayışıyla değil; önleyici, erişilebilir ve eşit bir sağlık sistemiyle hareket edilmelidir.

Bu nedenle Ünye Devlet Hastanesi’nde Anjiyo ünitesi bölümünün derhal ve ivedilikle hayata geçirilmesi, hekim ve teknik altyapı eksikliklerinin gecikmeden tamamlanması gerekmektedir. Bu konu bir tanıtım faaliyeti, bir sosyal medya vitrini ya da siyasi gündem başlığı değildir. Bu konu doğrudan insan hayatıdır.

Ne yazık ki Ordu’da kenti temsil eden bazı isimlerin, cuma mesajı paylaşmakla, cenaze törenlerinden fotoğraf vermekle, düğün-dernek sofralarında veya seminer salonlarında görüntü vermekle yetindiğini görüyoruz. Oysa mesele; fotoğraf karesi değil, sorumluluk alma meselesidir.

Ünye Devlet Hastanesi başta olmak üzere ilçe hastanelerinin sorunları, siyasi kadrolaşma tartışmalarıyla oyalanmadan, çözüm odaklı bir yaklaşımla ele alınmalıdır. Yetkililerin, makam kaygısı taşımadan, yarın koltukta olup olmamayı düşünmeden, insan odaklı hizmet anlayışıyla sahaya inmeleri gerekmektedir.

Gerekirse kapılarına çadır kurularak, kamuoyu oluşturularak, kararlılıkla ve ısrarla bu sorunun çözümü için somut bir eylem ortaya konulmalıdır. Aksi hâlde sergilenen tutum, kamuoyunda samimiyetten uzak bir görüntü vermektedir.

Bu çağrı bir eleştiri değil; vicdani, insani ve kamusal bir zorunluluğun hatırlatılmasıdır.
Bugün geç kalınırsa, yarın telafisi mümkün olmayan sonuçlarla karşılaşmak kaçınılmaz olacaktır.

Ahmet BÖLÜKBAŞ
52 Haber Gazete – Köşe Yazısı

DİĞER YAZILARI Hayat Pahalı mı, Yoksa Ben mi Fakirim? 01-01-1970 03:00 Denizin Kıyısında, Vizyonsuzluğun Gölgesinde Bir Şehir 01-01-1970 03:00 Betonu kazanç sanan zihniyet, Ünye’ye vizyon katamaz; sadece geleceğin altına beton döker. 01-01-1970 03:00 Tüccar Mantığıyla Şehir Yönetilmez 01-01-1970 03:00 ÜNYE’DE İKİ DÖNEM: VİZYON, UYGULAMA VE ŞEHRİN GELECEĞİ ÜZERİNE GERÇEKLER 01-01-1970 03:00 VİTRİN Mİ, GERÇEK MÜCADELE Mİ? 01-01-1970 03:00 Huzur İslam’dı, Para İmtihan Oldu 01-01-1970 03:00 PLASTİK TABAK, KAŞIK VE ÇATAL ARASINDA KAYBOLAN DEĞERLER 01-01-1970 03:00 Devletin İmkânlarıyla Güçlenip Yoksulluğu Paylaşmak mı, Pazarlamak mı? 01-01-1970 03:00 Hayırseverin hayrını göstermesi İslam’ın ruhuna uygun mudur? 01-01-1970 03:00 İki Bakanlıkta Görev Değişikliği Resmileşti 01-01-1970 03:00 RAMAZAN KOLİSİ VİCDANI RAHATLATIR MI, YOKSULLUĞU ÇÖZER Mİ? 01-01-1970 03:00 ORDU’DA MEZARLIK BİLGİ SİSTEMİ HİZMETE GİRDİ 01-01-1970 03:00 Ordu’da Araç Yangını: Düğünlük Mevkii’nde Binek Otomobil Küle Döndü 01-01-1970 03:00 FATSA'DA İŞ YERİ DEPOSUNDA YANGIN 01-01-1970 03:00 SLOGANLARDA TURİZM ŞEHRİ, GERÇEKTE BOŞ VİTRİN 01-01-1970 03:00